skip to Main Content

Seuraavat materiaalit on palautettava ennen tapahtumaa:

  1. Kuva yrityksestä sosiaalisen median kilpailua varten viimeistään 23.3.2021
  2. Yrityksen kuvaus ja pitch deck Uskalla Yrittää -sivustoa ja virtuaalialustaa varten viimeistään 7.4.2021 (sekä mahdollinen osallistuminen paras mainosvideo -kilpailuun).
    1. Ohjeet sivun alaosassa
    2. Palautussivulle tästä

Yrityksen kuvaus ja pitch deck 7.4.2021

Lyhyt esittelyteksti

Kirjoita 2 virkkeen esittelyteksti oman yrityksesi toiminnasta Uskalla Yrittää -sivustoa sekä virtuaalista messupistettä varten. Tämä kertoo kävijöille ja tuomaristolle lyhyesti, mitä yrityksesti tekee.

Logo ja yrityskuva

Halutessaan NY-yritys voi  lähettää ilmoittautumisen yhteydessä yrityksensä logon ja yhden kuvan tiimistä, tuotteesta tai palvelusta. Logo ja yrityskuva visualisoivat omaa virtuaalimessupistettä. Kuvat ladataan ilmoittautumislomakkeelle JPG, JPEG tai PNG-muodossa.

Pitch deck

Finaaliin osallistuvat NY-yritykset tuottavat pitch deckin omasta yrityksestään. Pitch deck on 10-20 diaa pitkä PowerPoint-esitys yrityksestä, mikä kokoaa yhteen tärkeimmät tiedot yrityksestä ja sen toiminnasta. Tuotoksen avulla NY-yritys näyttää pystyvänsä tuottamaan kirjallisen dokumentin yrityksestään, ja saa lukijan kiinnostumaan yrityksestä ja sen toiminnasta. Pitch deckin voi tehdä suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

Kilpailun tuomaristo tutustuu tuotoksiin ennen finaalia. Ohjeistuksia pitch deckin tekemiseen saat tästä.

Ohjeet

Pitch deckin pitää kertoa olennaiset tiedot ilman, että yrityksen edustaja on kertomassa tarkennuksia. Erinomaiset pitch deckit ovat selkeitä, kertovat tarinan, ovat visuaalisia ja yleensä 10-14 diaa pitkiä.

Pitch deck voi esimerkiksi sisältää seuraavia asioita:

  • Otsikkodia
  • Ongelma ja nykyiset ratkaisut
    • Mitä asiakkaiden tarpeita se tyydyttää? Mitä ongelmia se ratkaisee?
    • Mitä uutta/erilaista liikeideassa on verrattuna kilpailijoihin?
  • Ratkaisu ja arvolupaus
    • Mitä tuotetta / palvelua yritys tuottaa?
    • Mitä hyötyä siitä on asiakkaalle?
  • Markkinat
    • Ketkä ovat yrityksen sen asiakkaat? Paljonko heitä (potentiaalisia) on? Missä he ovat (fyysisesti/verkossa)?
  • Liiketoimintamalli
    • Miten tuotetta/palvelua markkinoidaan, että se tavoittaa oikean kohderyhmän?
    • Mitkä ovat tuotteen/palvelun tärkeimmät myyntikanavat?
  • Tiimi
    • Onko yrityksellä osaamista idean toteuttamiseen? Millaista osaamista?
    • Mitkä asiat yritys tekee itse ja missä tarvitsee apua muilta?
  • Talousluvut
    • Paljonko tuotetta/palvelua pitää myydä, jotta toiminta on kannattavaa?
    • Mikä on tuotteen/palvelun kate?
  • Kilpailija-analyysi
  • Tulevaisuus
  • Lopetusdia

Esityksessä kannattaa myös painottaa yrityksen arvoja ja idean mahdollista vastuullisuutta sekä kiertotaloutta.

> Siirry palautussivulle tästä

Howspace – virtuaalialusta

Finaaleissa virtuaalialustana toimii monipuolinen ja helppokäyttöinen Howspace. Howspace on alusta, joka mahdollistaa tapahtumien, messujen, live-lähetysten ja keskusteluhuoneiden järjestämisen virtuaalisesti yhdessä osoitteessa.

Howspace-alustalle tulevat NY-yritysten virtuaaliset messupisteet, jotka Nuori Yrittäjyys ry:n työntekijät tekevät NY-yrityksille valmiiksi lähetettyjen ennakkotehtävien perusteella. Tapahtumapäivänä nuoret pääsevät omille messupisteilleen esittelemään yritysideoitaan. Messuvieraat ja finaalin tuomaristo pääsevät keskustelemaan NY-yritysten jäsenten kanssa suoraan messupisteelle rakennetun videoyhteyden välityksellä. Virtuaalialustalle tulee myös opettajien oma tila, jossa he pääsevät keskustelemaan ja seuraamaan opettajille suunnattua ohjelmaa. Virtuaalisen finaalin kruunaa alustalle tehty tapahtumalava, jossa voi seurata palkintojenjakoa suorana live-lähetyksenä.

Ilmoittautuneet NY-yritykset ja opettajat saavat sähköpostitse oman liittymislinkin virtuaaliseen finaaliin hyvissä ajoin ennen tapahtuman alkua. Kirjautuminen tapahtuma-alustalle vaatii toimivan sähköpostiosoitteen.

Back To Top